HomeFAQ Estade B.V.

FAQ Estade B.V.

Estade is een platform voor beleggingspanden en investeringsprojecten. Wij zijn erin gespecialiseerd beleggingspanden en ander commercieel vastgoed off-market aan te bieden. Wij hanteren een out of the box benadering van vastgoed vraagstukken.

Wie is Estade?
Estade is een platform voor beleggingspanden en investeringsprojecten. Wij zijn erin gespecialiseerd beleggingspanden en ander commercieel vastgoed off-market aan te bieden. Wij hanteren een out of the box benadering van vastgoed vraagstukken.

Wat is jullie specialisme?
Wij kunnen uw vastgoed aanbieden en verkopen, wij ontzorgen het gehele verkoopproces, wij optimaliseren uw vastgoed en wij beheren uw vastgoed. 


Wat is jullie KvK nummer?
Het KvK nummer van Estade Online B.V. is 86723367

Wat is jullie IBAN/rekeningnummer?
Het IBAN nummer van Estade Online B.V. is NL32 INGB 0398 6280 25


Wat is jullie BTW nummer?
Het BTW nummer van Estade Online B.V. is 864064202B01

Wat vind ik jullie nieuwsberichten terug?
Hier vindt u de nieuwsberichten terug: https://www.estade.nl/nieuws/

Waar vind ik jullie op social media?
Twitter: https://twitter.com/Estadebelegging
Facebook: https://www.facebook.com/estade.nl/
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8RSnwfDOW54&feature=youtu.be
Instagram: https://www.instagram.com/estade.vastgoed/

Waar vind ik jullie algemene voorwaarden terug?
Onze algemene voorwaarden vindt u hier terug: https://www.estade.nl/algemene-voorwaarden/

Waar vind ik jullie privacy policy terug?
Onze privacy policy vindt u hier terug: https://www.estade.nl/privacy-policy/

Waar vind ik jullie disclaimer?
Onze disclaimer vindt u hier terug: https://www.estade.nl/disclaimer/ 

Voor welke diensten kan ik bij u terecht?
U kunt bij ons terecht voor beleggen (investeren), beleggingspanden en verzekeringen. Waar bent u zelf precies naar op zoek? 

Contact
Waar zijn jullie gevestigd? 

Ons adres:

Vaartweg 168
1217 SZ, Hilversum

combinatie kantoor met beleggingspanden-financiering.nl

Wat zijn jullie contactgegevens?
U kunt ons telefonisch bereiken via 033 200 30 35 of per e-mail via info@estade.nl
Ook kunt u ons contactformulier invullen: https://www.estade.nl/contact/

Wat is jullie telefoonnummer?
Ons telefoonnummer is 033 200 30 35

Wat is jullie e-mailadres?
Ons e-mailadres is info@estade.nl

Aanbod
Wat voor beleggingsvastgoed bieden jullie aan?
Wij bieden beleggingsvastgoed in verschillende variaties aan, waaronder: beleggingspanden, hotels, winkels, kantoren, bedrijfs(verzamel)gebouwen, kavels en percelen, overige eindbeleggingen (residentieel, maatschappelijk of commercieel) en transformaties. 

Waar vind ik jullie ontwikkelingsprojecten terug?
Onze ontwikkelingsprojecten terug: https://www.estade.nl/beleggingspanden/?page=1&category=investeringsprojecten&type=39

Waar kan ik aanbod vinden bij mij in de buurt?
Aanbod bij u in de buurt kunt u hier vinden: https://www.estade.nl/aanbod-in-de-buurt-kaart/

Waar vind ik al jullie aanbod terug?
Al ons aanbod vindt u hier terug: https://www.estade.nl/aanbod/

Waar vind ik jullie beleggingspanden terug? 
Beleggingspanden vindt u hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden/

Waar vind ik de buitenlandse investeringen terug?
Het aanbod van buitenlandse investeringen vindt u hier: https://www.estade.nl/buitenland/?buitenland=1

Waar vind ik het buitenlands vastgoed terug?
Het aanbod van buitenlands vastgoed vindt u hier: https://www.estade.nl/buitenland/

Waar vind ik de hotels terug?
Het aanbod van hotels vindt u hier: 
https://www.estade.nl/beleggingspanden/?page=1&category=beleggingspanden&type=13

Waar vind ik transformatie panden terug?
Het aanbod met transformatie panden vindt u hier: 
https://www.estade.nl/beleggingspanden/?page=1&category=beleggingspanden&type=41

Is het plaatsen van aanbod gratis?
Het plaatsen van aanbod is gratis.

Ik ben de eigenaar en ook de verkoper van het object, welke voordelen kunt u mij bieden?
Uw object bij ons aanbieden heeft vele voordelen, u vindt ze hier terug: https://www.estade.nl/gratis-plaatsing-van-uw-aanbod/

Waar kan ik gratis aanbod plaatsen als eigenaar?
U kunt hier een gratis aanbod plaatsen als eigenaar: https://www.estade.nl/gratis-aanbod-plaatsen/

Ik heb nog geen account, waar kan ik het aanbod aanmelden?
Om een gratis aanbod te plaatsen dient u eerst een account aan te maken. U kunt hier een account aanmaken: https://www.estade.nl/aanmelden-gratis-aanbod/

U ontvangt dan van ons een inlog voor het platform en daar kunt u zelfstandig de objecten plaatsen. Na onze goedkeuring staat uw pand online. 

Ik heb nog geen account, maar wil graag de exclusieve investeringsprojecten in kunnen zien.
Om de exclusieve investeringsprojecten in te kunnen zien dient u zich te registeren op onze website als investeerder: https://www.estade.nl/registreren-exclusief/

Ontvangen investeerders ook een melding van het aanbod?
Wij maken gebruik van een Matchmaking tool, hierdoor ontvangen investeerders direct een melding als er nieuw aanbod is geplaatst welke voor deze kopers interessant kan zijn. U ontvangt eigen leads in uw mailbox. Deze tool kunt u hier ook inzien na het inloggen als investeerder: https://www.estade.nl/matchmaking/

Hoe kan ik een bieding uitbrengen?
Bij een pand vindt u een biedingsformulier terug. In welk pand heeft u precies interesse?

Op welke belastingen heeft de WOZ waarde invloed?
De WOZ waarde heeft momenteel invloed op de volgende belastingen: OZB E (onroerendezaakbelasting voor de eigenaar), OZB G (onroerendezaakbelasting voor de gebruiker), waterschapsbelasting, inkomstenbelasting (eigenwoningforfait), vennootschapsbelasting (afschrijving tot percentage van de WOZ waarde), vermogensbelasting, erfbelasting, en schenkbelasting. 

Beleggingspanden
Wat voor diensten bij jullie aan bij beleggingspanden?
Voor beleggingspanden bieden wij de volgende diensten aan: verbouwen, aankopen, energie, een gratis waardebepaling, LED verlichting, taxaties, verhuren en verkopen. Waar bent u zelf naar op zoek? 

Verbouwen
Hoe kunnen jullie ons helpen met het verbouwen van een beleggingspand? 
Wij kunnen u met verschillende diensten helpen bij het verbouwen van een beleggingspand, waaronder: de isolatie, het interieur, het aanbieden van een installateur, een schilder en een stukadoor, de renovatie, de dakbedekking en het tegelwerk. 

Waarom is isolatie belangrijk?
Bij een goed geïsoleerd pand krijgt de warmte geen enkele kans om te ontsnappen. Als uw pand namelijk niet geïsoleerd is verliest u 30% van de warmte via het dak, 20% via de muren en 10% via de vloer. Met een geïsoleerd pand blijft het lekker warm, zonder de verwarming hoog te zetten. 

Wat voor types isolatie zijn er?
Er bestaat dakisolatie, vloerisolatie en spouwmuurisolatie. 

Wat kunnen jullie voor ons betekenen met betrekking tot het interieur van een beleggingspand?
Een interieurstylist houdt zich bezig met het geven van advies op het gebied van interieur en inrichting. In een interieurplan worden de keuzes voor de stijl en het licht-, materiaal- en kleurgebruik afgestemd op de functie van de ruimte(s), hierbij rekening houdend met de invloed die de sfeer van een ruimte kan hebben op de gemoedstoestand van de gebruikers. 

Wat valt er precies onder werkzaamheden van een interieurstylist?
Een interieurstylist heeft vele werkzaamheden, waaronder: het maken van ontwerpschetsen en moodboards waarmee u de plannen en ideeën visueel maakt, het vertalen van wensen van de klanten naar een interieurplan, het opstellen en versturen van offertes, het adviseren bij de aanschaf van bijvoorbeeld meubels, en meer! U kunt hier nog meer werkzaamheden terugvinden: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/verbouwen/interieur/

Met welke werkzaamheden kan een installateur helpen?
Een installateur is monteur met vele soorten werkzaamheden, zoals een loodgieter, elektricien, cv-monteur, HVAC-monteur of een installatietechnisch bedrijf. De installateur zorgt ervoor dat alle technische installaties in een gebouw stand houden en het inrichten ervan.

Met welke werkzaamheden kan een schilder helpen? 
Een schilder heeft vele soorten werkzaamheden, maar meestal bestaat zijn werkzaamheden uit het schilderen van kunststof, hout en vele andere materialen. Buiten schilderen zijn er ook nog andere werkzaamheden, zoals onderhoud, renoveren en reparatie. Meer informatie over de werkzaamheden vindt u ook hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/verbouwen/schilder/

Wat is een stukadoor en waarom zou ik een stukadoor inschakelen? 
Een stukadoor is een vakman die stucwerk aanbrengt op muren, wanden, plafonds en gevels. Dit stucwerk, bestaande uit specie, pleister of gipsmortel, vormt een afwerklaag en is bedoeld ter bescherming en/of verfraaiing van het interieur. Het stucen van uw beleggingspand/woning is niet alleen mooier maar geeft ook meerwaarde voor bij (eventuele) verkoop.

Wat houdt een renovatie (renoveren) precies in?
Renovatie (renoveren) is waar nodig het vernieuwen en herstellen van een bestaand pand. Als een gebouw geheel wordt gesloopt en opnieuw wordt opgebouwd praten we over herbouw of vervangende nieuwbouw. Bij een renovatie komen karakteristieke eigenschappen aan bod en kunnen gecombineerd worden met een moderne vernieuwing. 

Wanneer is een dakbedekking nodig?
U moet eens in de 15 jaar uw dakbedekking vervangen, om ellende zoals een lekkage te voorkomen. Zo'n lekkage kan weer leiden tot nog meer ellende, denk aan het rotten van de materialen.

Voor welk dakbedekkingsmateriaal kan ik het beste kiezen?
Met welk dakbedekkingsmateriaal het oude vernieuwd moet worden hangt af van het soort dak dat u heeft. Neem bijvoorbeeld platte daken op een schuur, dakkapel, dakterras of erker. Deze hebben bitumen, epdm of pvc. Bij schuine daken wordt er vaker gekozen voor dakpannen te plaatsen als dakbedekking.

Wanneer komt tegelwerk aan bod bij een verbouwing?
Tegelwerk is meestal één van de laatste klussen na een verbouwing of metamorfose. Omdat tegelwerk een vrij definitieve keuze is, moet dit met uiterste precisie en super strak gelegd of gezet worden.

Waarom zou ik een specialist het tegelwerk uit laten voeren?
Door het tegelwerk uit te laten voeren door een specialist weet u zeker dat u uiteindelijk tegen een mooie wand of vloer aankijkt. Een specialist weet namelijk welke materialen hij moet gebruiken en is uitermate bedreven in het maken van patronen. 

Aankopen
Ik wil een pand aankopen en weet niet direct waar ik mee moet beginnen.
Wij komen graag in gesprek met u. Tijdens een eerste gesprek leren wij u graag beter kennen: welke wensen heeft u? Welk beleggingspand heeft u op het oog? Wat is uw budget? En meer. Veel informatie leest u ook hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/aankopen/

Waar vind ik meer informatie betreft het aankopen van een beleggingspand?
Veel informatie betreft het aankopen van een beleggingspand vindt u hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/aankopen/

Hoe kunnen jullie helpen met een data-onderzoek? 
Wij hebben toegang tot vele beleggingspanden in Nederland en buitenland. Alle gegevens over beleggingspanden die te koop staan of onlangs verkocht zijn is voor ons te achterhalen. Daarnaast werken wij met lokale taxateurs, waardoor wij u van de meest recente informatie, met betrekking tot uw pand, kunnen voorzien.

Gaan jullie ook mee met een bezichtiging?
Wij gaan mee met een bezichtiging, zodat wij naderhand ook onze ervaring met u kunnen delen. Wij verkleinen hierdoor de kans voor u dat een derde partij u voor is met de aankoop van uw pand. Wij letten bij een bezichtiging bijvoorbeeld op: de algemene indruk en de staat van het interieur, de leeftijd en conditie van de installaties, de eerste indruk van de bouwkundige staat, de analyse van de locatie, en de beoordeling van de vraagprijs. 

Kunnen jullie helpen met een bouwkundig onderzoek?
Tegen een scherp tarief kunnen wij het pand gratis laten inspecteren door een ervaren bouwkundige. Hierbij is er aandacht voor bijvoorbeeld: de bouwkundige staat van de vloeren en muren, het metselwerk en de voegen, de staats van de ramen, deuren en kozijnen, de kruipruimte, riolering, leidingen en fundering, en meer. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/aankopen/

Zijn er mogelijkheden om te onderhandelen over de verkoopprijs bij een aankoop?
Wij zijn specialisten in onderhandelen. Ons bijzondere onderhandelconcept is uitermate succesvol. Hierdoor is het voor ons noodzaak dat u een zo laag mogelijke prijs voor uw pand betaalt. 

Op welke wijze helpen jullie precies bij het onderhandelen over een verkoopprijs?
Vooraf proberen we een compleet beeld te krijgen: wat is precies de eigendomssituatie, heeft de verkoper al een nieuwe woning gekocht, zijn er zaken in de privé-sfeer van belang en als mogelijk kijken we naar bijvoorbeeld de hoogte van de huidige hypotheek. En bij appartementen, wat is de situatie bij de VvE? Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/aankopen/

Hebben jullie experts om te helpen met een controle van de koopakte?
Dit is één van de meest ingewikkelde onderdelen bij een aankooptraject. Onze jurist is een expert in het gladstrijken van koopaktes. Zo komt u niet voor onverwachte verrassingen te staan en tekent u met een veilig gevoel voor uw nieuwe beleggingspand. De jurist kijkt er dan bijvoorbeeld naar of de afspraken goed op papier staan. Is het financieringsvoorbehoud lang genoeg? Is de leveringsdatum correct? En de jurist kijkt naar de kleine lettertjes. 

Kunnen jullie ook advies geven en mij begeleiden bij een financiering?
Wij helpen u graag met het vinden van de juiste adviseur hiervoor. Wij bewaken hiermee het financieringsvoorbehoud en kunnen u tijdig informeren en adviseren wanneer het mis dreigt te lopen. Denk daarbij aan: de inventarisatie van uw adviesvraag, wij werken enkel met gecertificeerde financieel adviseurs, en wij hebben een bewezen staat  van dienst. 

Kunnen jullie helpen met een taxatie?
Wij schakelen graag een onafhankelijke taxateur voor u in.  Deze stelt een taxatierapport op welke te allen tijde wordt geaccepteerd door uw financiële instelling. 

Is er ook een laatste controle/laatste bezoek bij het aankopen van een beleggingspand?
Ja. Een laatste bezoek aan het pand voor de afspraak met de notaris vinden wij ook ontzettend belangrijk. Het huis dient namelijk in dezelfde staat te zijn als bij de eerste bezichtiging. Is dit niet het geval, dan zorgen wij ervoor dat de verkopende partij dit oplost. Na de juridische overdracht is het doorvoeren van aanpassingen een veel lastiger traject.

Wat is de laatste stap bij het aankopen van een pand?
Na de inspectie is de laatste stap om naar de notaris te gaan om de leveringsakte te tekenen. Hierna ontvangt u de sleutels van uw nieuwe pand. Mocht er bij de laatste controle toch iets niet in orde blijken dan kunnen we vooraf nog overleggen hoe we dat gaan oplossen. Na het tekenen wordt dit veel moeilijker.


Wanneer is het nodig om mijn nutsvoorzieningen (energie,water, internet, mobiel, verzekeringen, etc) te regelen? 
Na het tekenen van de huur- of koopovereenkomst weet u de datum wanneer u de sleutel ontvangt. Op deze datum dient u leverancierscontracten af te sluiten met betrekking tot energie, internet, water, mobiel, verzekeringen en duurzame producten. Tevens kunt u uw televisie en internet abonnement afsluiten.

Wat kan Estade precies voor mij betekenen qua nutsvoorzieningen? 
Wij regelen dat op de overdrachtsdatum alle leveranciers zijn aangesloten, zodat u optimaal kunt genieten van uw “vastgoed zonder zorgen”. Wij bieden deze service geheel kosteloos aan en maken hierbij gebruik van onze partner EasyNuts, die de nutsvoorzieningen regelt.
U ontvangt direct alle informatie over alle aanbieders die voor u van toepassing zijn. Zo heeft u snel en overzichtelijk alle mogelijkheden in beeld en kunt u optimaal uw tijd besteden aan het verhuizen en klussen.


Wat zijn de voordelen om mijn nutsvoorzieningen door Estade te laten regelen?
Door uw nutsvoorzieningen door ons te laten regelen krijgt u te maken met meerdere voordelen: een meertalige klantenservice, 100% groene energie, betrouwbare leveranciers en een slim en toegankelijk platform. 

Kan ik als particulier evenals bedrijf bij jullie terecht  voor nutsvoorzieningen? 
Wij kunnen zowel particulieren als bedrijven helpen met hun nutsvoorzieningen. 

Hoe kan ik precies de nutsvoorzieningen aanvragen?
Via deze link kunt u alle mogelijkheden nagaan betreft de nutsvoorzieningen: https://vergelijk.easynuts.nl/#!?partnercode=f8a1c0a116&state=start&lang=nl

Na het invullen van uw adresgegevens ziet u direct een overzicht van de verschillende nutsvoorzieningen. U kunt vervolgens zelf kiezen welke leverancier of welk pakket het beste bij u past.

Is het aanvragen van een energielabel verplicht?
Het energielabel is verplicht als u uw beleggingspand of woning gaat verkopen of verhuren, of als een nieuwbouwwoning wordt opgeleverd. De registratie van uw energielabel kost enkele tientallen euro’s.

Kan Estade ons helpen met het aanvragen van een energielabel?
Estade kan u door onze EPA gecertificeerde makelaar volledig helpen om dit verplichte energielabel aan te vragen. Onze EPA adviseur komt bij u thuis en kan met behulp van uw DigiD dit energielabel aanvragen. Daarnaast ontvangt u van onsgratis advies om energie te besparen door energiebesparende maatregelen.

Hoeveel kost het om via Estade een energielabel aan te vragen?
Onze EPA adviseur rekent voor deze dienst inclusief voorrijkosten in ons werkgebied €90,- excl. BTW. Deze kosten moeten vooraf worden voldaan. Het is tevens mogelijk om met pin te betalen. 

Waardebepaling
Waar kan ik een waardebepaling aanvragen?
Een waardebepaling kunt u hier aanvragen: https://www.estade.nl/waardebepaling/ 

Waar vind ik alle informatie terug betreft een waardebepaling?
Informatie betreft een waardebepaling vindt u hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/gratis-waardebepaling/

Is een waardebepaling vrijblijvend?
Een waardebepaling is vrijblijvend. Wij komen graag bij u langs om een reële marktwaarde van uw woning te kunnen geven.

Hoe lang duurt het voordat ik de waardebepaling krijg nadat ik deze heb aangevraagd?
Wij vertrekken u binnen enkele dagen verstrekken de reële marktwaarde en geven u dan ook gratis enkele aanbevelingen. 

Wat is het stappenplan voor een vrijblijvende afspraak voor een waardebepaling? 
1. Afspraak op locatie van uw beleggingspand.
2. Kennismaking tussen u en de makelaar, uitleg over ons kantoor en werkwijze.
3. Uitleg van de benodigde documentatie ten behoeve van het opstarten van een verkoopproces. 
4. Opname van het beleggingspand door Estade.
5. Naderhand een gedegen en onderbouwd advies omtrent de reële verkoopwaarde van uw beleggingspand. 

​Vervolgens zult u samen met één van onze specialisten de vervolgstappen gaan bespreken om uw beleggingspand optimaal in de markt te kunnen presenteren. 

LED verlichting
Wat zijn de voordelen van LED verlichting?
LED verlichting heeft verschillende voordelen, zoals: ze gebruiken slechts 10% van de stroom van een gloeilamp bijvoorbeeld, ze hebben een langere levensduur, ze worden niet heet en zijn veelal dimbaar. Nog meer voordelen leest u ook hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/led-verlichting/

Wat voor kosten zitten er aan vast om over te stappen naar LED verlichting?
Wij bieden uw beleggingspand de mogelijkheid om kosteloos over te stappen naar LED verlichting om te verduurzamen. 

Hoe werkt het concept met LED verlichting precies?
Het concept werkt als volgt: u heeft een besparing van 50-85% met de Premium Power LED, u ontvangt gratis lampen (dus geen investering), de fee komt uit de besparing, de rest van de besparing is het direct rendement, en u bespaart bovendien op 2-3 wisselingen in 6 jaar. 

Taxatie
Wat houdt een taxatie in?
Een taxatie is een schatting van de verkoopwaarde van een beleggingspand door een deskundige. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/taxatie/

Waar zal een erkende taxateur precies op letten bij een taxatie?
Een erkende taxateur let op meerdere zaken bij een taxatie, waaronder: de locatie van de onroerende zaak, de afmetingen/inhoud van de onroerende zaak, de bouwkundige staat, de financierbaarheid, en meer. Meer punten vindt u ook hier terug: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/taxatie/

Is een taxatierapport altijd nodig? 
In bepaalde gevallen heeft u geen taxatierapport nodig, maar kunt u volstaan met een waardebepaling, ook wel geveltaxatie genoemd.

In welke regio’s werken jullie taxateurs? 
Onze taxateurs werken voor u in de regio Amersfoort, Utrecht en Het Gooi.

Kunnen jullie ook helpen met een NWWI-taxatierapport?
Wij kunnen een NWWI-taxatierapport voor u (laten) verzorgen. 

Verhuren
Wat houdt jullie expat dienst precies in bij het verhuren van een pand?
Door het gebruik van onze Expat dienst zal u altijd de maximale terugbetalingen en subsidies die u kunt krijgen ontvangen. Ook wanneer uw partner of kinderen in het buitenland wonen, zijn er mogelijkheden op het krijgen van terugbetaling van belasting en subsidies van de Nederlandse overheid. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/verhuren/expat-diensten/

Verkopen
Waarom zou ik Estade inschakelen om mij te helpen met het verkopen van een pand?
Er zijn verschillende redenen om Estade in te schakelen bij het begeleiden van de verkoop van uw pand, waaronder: wij hebben veel contacten in de beleggingswereld, wij bieden financierings- en verzekeringsmogelijkheden, wij bieden een landelijke dekking op A1 locaties, en meer! Alle informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/beleggingspanden-diensten/verkopen/


Verzekeringen
Voor wat voor zekeringen kan ik precies bij jullie terecht?
Wij kunnen u helpen met een rechtsbijstandverzekering, levensverzekering, ongevallenverzekering, woonverzekering, verkeersverzekering en een reisverzekering. Waar bent u zelf precies naar op zoek?

Rechtsbijstand
Waarom zou ik een rechtsbijstandverzekering afsluiten?
Een rechtsbijstandverzekering biedt ondersteuning als u juridische assistentie of advies nodig heeft. Denk hierbij aan een geschil met de buren, onenigheid met uw werkgever of een meningsverschil in het verkeer. 

Levensverzekeringen
Wat is een levensverzekering? 
Een levensverzekering is een verzekering die uitkeert bij overlijden of op een vooraf afgesproken moment. U bouwt met een levensverzekering een bepaald kapitaal op, dat u in de toekomst voor verschillende doelen kunt gebruiken. Bijvoorbeeld om uw hypotheek af te lossen. 

Wat voor levensverzekeringen bieden jullie aan?
Met een levensverzekering kunnen wij u helpen met de uitvaartkosten, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en een overlijdensrisico. 

Wat houdt een uitvaartverzekering precies in?
Vanuit een uitvaartverzekering worden de kosten voor een uitvaart betaald door de verzekeraar. U laat uw nabestaanden dan niet achter met de hoge kosten voor uw begrafenis of crematie. 

Wat houdt een arbeidsongeschiktheidsverzekering precies in?
Als u arbeidsongeschikt wordt, kan uw inkomen flink achteruit gaan. Met een arbeidsongeschiktheidsverzekering kunt u uzelf verzekeren tegen dit risico. Zo voorkomt u de financiële problemen. Als u ziek wordt of een ongeval krijgt, ontvangt u dan via uw AOV een maandelijkse uitkering. Daarmee kan de inkomensterugval (van werkgeversinkomen naar WIA uitkering) via een verzekering ondervangen worden.

Krijg ik als ZZP’er (zelfstandig ondernemer) ook een uitkering in geval van arbeidsongeschiktheid? 
Een zelfstandig ondernemer krijgt in geval van arbeidsongeschiktheid veelal geen uitkering van de overheid. U bent zelf verantwoordelijk voor een financieel vangnet. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is daarom een belangrijke verzekering om te overwegen. 

In welke gevallen heb ik recht op een werkloosheidsuitkering?
Als u uw baan kwijtraakt, heeft u onder bepaalde voorwaarden recht op een werkloosheidsuitkering. Een werkloosheidsverzekering vult uw uitkering tijdelijk aan, zodat u uw vaste lasten, zoals voor uw hypotheek, kunt blijven betalen. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/verzekeringen/levensverzekeringen/werkloosheidsverzekering/

Waarom zou ik kiezen voor een overlijdensrisicoverzekering? 
Een overlijdensrisicoverzekering sluit u af om bij vroegtijdig overlijden het inkomen voor uw gezin of partner voor langere tijd aan te vullen, om de hypotheek af te kunnen lossen of om inkomen aan te vullen. De premiebetaling kan maandelijks of eenmalig. U bent hiermee voor een vast bedrag verzekerds en bij overlijden wordt dit bedrag uitgekeerd aan uw nabestaanden. 

Welke vormen van een overlijdensrisicoverzekering zijn er?
Er zijn verschillende vormen overlijdensrisicoverzekering. 
Overlijdensrisicoverzekering met een gelijkblijvend kapitaal: deze verzekering heeft een vast verzekerd bedrag. Bij overlijden wordt dit bedrag uitgekeerd aan uw nabestaanden. 
Overlijdensrisicoverzekering met een dalend kapitaal: het verzekerd bedrag daalt tijdens de looptijd. Op het moment van overlijden wordt het kapitaal uitgekeerd dat op dat moment verzekerd is.

Wat zijn de kenmerken van een overlijdensrisicoverzekering?
Bij een overlijdensrisicoverzekering heeft u te maken met: een eenmalige uitkering bij overlijden, u kunt zelf de hoogte van het verzekerde bedrag kiezen, u kunt de uitkering gebruiken voor het aflossen van een hypotheek of om inkomen aan te  vullen, en u kunt ervoor kiezen om de premiebetaling maandelijks of eenmalig te laten betalen. 

Ongevallen
Waarom zou ik kiezen voor een ongevallenverzekering?
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Door middel van een verzekering kunnen kosten gedekt worden.

Wat voor verzekeringen bieden jullie aan voor ongevallen?
U kunt  bij ons terecht voor een persoonlijke ongevallenverzekering, een gezinsongevallenverzekering en een ongeval opzittenden.

Wat houdt een persoonlijke ongevallenverzekering in?
Met een persoonlijke ongevallenverzekering verzekert u uzelf in één keer tegen financiële schade van ongelukken, zowel in Nederland als in het buitenland. 

Wat houdt een gezinsongevallenverzekering precies in?
Met een gezinsongevallenverzekering verzekert u uzelf en uw hele gezin in één keer tegen financiële schade van ongelukken, zowel in Nederland als in het buitenland. Bij blijvende invaliditeit krijgt u een eenmalige uitkering. Ook keert het geld uit bij het overlijden van de verzekeringnemer. 

Wat houdt een verzekering in voor ongeval opzittenden?
Als motorrijder zijn u en uw medepassagier kwetsbaar in het verkeer. Als een verkeersslachtoffer letsel overhoudt aan het ongeluk, kan dit u duur komen te staan. Is het ongeluk niet uw schuld, dan vallen passagiers onder de verzekering van de motor van de veroorzaker. Gemaakte ziektekosten worden bovendien gedekt via de zorgverzekering. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/verzekeringen/ongevallen/ongeval-opzittenden/


Wonen
Wat voor verzekeringen voor wonen bieden jullie aan?
Wij kunnen u helpen met een inboedelverzekering, opstalverzekering, opstalverzekering van een rietgedekte woning en een woonlastenverzekering. Waar bent u zelf precies naar op zoek? 

Wat houdt een inboedelverzekering precies in?
Met een inboedelverzekering bent u onder andere verzekerd tegen waterschade, brand, diefstal en stormschade van de spullen die niet vastzitten aan uw huis. 

Wat houdt een opstalverzekering precies in?
Met een opstalverzekering bent u verzekerd tegen schade die ontstaat door onder andere brand, inbraak of neerslag. Een opstalverzekering is ook verplicht bij het afsluiten van een hypotheek. 

Is er ook een mogelijkheid om een glasverzekering af te sluiten?
Vaak kunt u in combinatie met een opstalverzekering een glasverzekering afsluiten. Hiermee bent u verzekerd tegen schade aan ruiten, een lichtkoepel of ander glas in uw woning. Mijn collega kan u meer vertellen over een opstalverzekering in een persoonlijk gesprek. Zou u hier interesse in hebben? 

Is er een speciale verzekering voor een rietgedekte woning?
Wij bieden ook speciaal een opstalverzekering aan voor rietgedekte woningen. Hiermee verzekert u uw huis met rieten dak tegen schade die is ontstaan door onder andere brand, inbraak of neerslag. 

Wat houdt een woonlastenverzekering precies in?
Met een woonlastenverzekering verzekert u uzelf voor een inkomensdaling bij arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid. U wilt voorkomen dat u dit soort situaties uw woonlasten niet kunt betalen. 

Wat zijn de kenmerken van een woonlastenverzekering?
Een aantal kenmerken van een woonlastenverzekering zijn: een maandelijkse uitkering van arbeidsongeschiktheid welke vaak uit te breiden is met een dekking bij werkloosheid, en een betaling via een koopsom of maandelijkse premie. Deze uitkering is mogelijk vanaf 35% arbeidsongeschiktheid. 

Verkeer
Wat voor verzekeringen bieden jullie voor het verkeer?
Wij kunnen u helpen met een verschillende type autoverzekeringen (zoals een bestelauto, oldtimer, exclusieve auto of kampeerauto), bromfietsverzekering, fietsverzekering, en een pechhulp verzekering. Hier vindt u wat meer informatie terug: https://www.estade.nl/verzekeringen/verkeer/

Wanneer moet ik een autoverzekering afsluiten?
In Nederland is het wettelijk verplicht om een autoverzekering af te sluiten waarmee in ieder geval alle schade die (de bestuurder van) zijn/haar auto in het verkeer aan andere personen of voertuigen veroorzaakt, wordt gedekt.

Welke type autoverzekeringen zijn?
Bij autoverzekeringen heeft u de keuze uit een WA, WA + beperkt casco of een WA + volledig casco verzekering: 
- WA: de schade die u met uw auto veroorzaakt wordt vergoed, maar niet de schade aan uw eigen auto.
- WA + beperkt casco (ook wel WA plus genoemd): hiermee wordt ook de schade aan uw eigen auto vergoed bij brand, diefstal, storm, ruitbreuk enzovoort. Schade aan uw eigen auto die u zelf hebt veroorzaakt wordt niet vergoed. 
- WA + volledig casco (ook wel All Risk genoemd): ook alle schade aan uw eigen auto wordt hiermee vergoed.

Hoe kan ik de dekking kiezen bij een autoverzekering? 
De keuze voor de dekking hangt af van het bouwjaar en de waarde van uw auto. Heeft u deze beschikbaar? 

Waarom zou ik kiezen voor een autoverzekering?
Door middel van een autoverzekering zorgt u ervoor dat uw auto is verzekerd tegen de gevolgen van schade en ongelukken bijvoorbeeld. 

Waarom zou ik kiezen voor een bestelautoverzekering?
Als u een zelfstandige/zzp’er bent is het verstandig om te kiezen voor een bestelautoverzekering om ervoor te zorgen dat schade aan uw bestelauto goed verzekerd is. 

Wat voor aanvullende verzekeringen zijn er bij een bestelautoverzekering?
U kunt hierbij denken aan  de schade-inzittendenverzekering, de ongevallen-inzittendenverzekering en de aanvulling eigen vervoer. Met aanvulling eigen vervoer verzekert u bezittingen die in de bestelauto liggen, maar geen onderdeel zijn van het voertuig.

Hoe kunnen jullie mij helpen met een bromfietsverzekering?
Met een bromfiets verzekering bent u voor een klein bedrag per maand ingedekt tegen schade, maar ook tegen diefstal. Voor deze verzekering treden wij op als intermediair en verzorgen wij uw polis. Tijdens de looptijd van deze verzekering kunt u bij ons terecht voor vragen, wijzigingen en schademeldingen. Dan heeft u de mogelijkheid om de dekking van de bromfietsverzekering uit te breiden zodat ook schade door diefstal of aanrijding (ruimer) gedekt is.

Waarom zou ik kiezen voor een fietsverzekering?
Een fietsverzekering is geen overbodige luxe. U bent hiermee verzekerd voor als uw fiets wordt gestolen en ook schade wordt gedekt. Een fietsverzekering is geen wettelijke verplichting, maar het overwegen waard. Wij adviseren u graag. 

Wat voor type fietsverzekeringen zijn er precies? 
Verschillende type fietsen hebben vaak een eigen fietsverzekering o.a. bakfietsverzekering, racefietsverzekering, e-bikeverzekering, mountainbikeverzekering en de fietsverzekering voor gewone fietsen.

Waarom zou ik een pechhulp verzekering afsluiten? 
Pech komt altijd ongelegen. Met een pechhulp verzekering bent u verzekerd van hulp bij pech onderweg. 

Reizen
Welke reisverzekeringen kan ik via jullie afsluiten?
U kunt bij ons terecht voor een reisverzekering, doorlopende reisverzekering en een annuleringsverzekering. 

Wanneer kies ik voor een reisverzekering?
Indien u één keer per jaar op vakantie gaat, dan gaat u met de kortlopende reisverzekering goed verzekerd op reis.

Wanneer kies ik voor een doorlopende reisverzekering?
Indien u vaker op reis gaat is het goed om voor een doorlopende reisverzekering te kiezen. U gaat dan altijd goed verzekerd op reis. Ook als u een weekendje weg gaat in Nederland of een dagje het buitenland bezoekt.

Waarom kies ik voor een annuleringsverzekering?
Een annuleringsverzekering zorgt ervoor dat de kosten gedekt zijn die met een annulering van een vakantie gepaard gaan. 

Beleggen
Is het mogelijk een vast rendement te krijgen op mijn inleg?
Een vast rendement op uw inleg (minimaal €100.000) is mogelijk, investeer hiervoor in speciaal geselecteerd vastgoed. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/beleggen/vast-rendement-op-uw-inleg-min-100000/

Uit welke type leningen kan ik kiezen bij beleggen?
U kunt kiezen uit twee types winstafhankelijke leningen (afhankelijk van de hoogte van het bedrag), het type standaard en VIP. Meer informatie over deze leningen vindt u ook hier: https://www.estade.nl/beleggen/vast-rendement-op-uw-inleg-min-100000/

Wat houdt de standaard lening precies in bij beleggen?
Minimaal bedrag: vanaf 100.000 euro 
Jaarlijkse rente: 6% per jaar 
Looptijden: 2, 3 of 4 jaar
Potentiële winstdeling per project:  3 tot 9% van de netto-projectwinst* 

*Afhankelijk van de gekozen looptijd. De vermelde potentiële winstdelingen zijn maxima en worden bepaald als een percentage op het geleende bedrag. Lees steeds de volledige voorwaarden.

Wat houdt de VIP lening precies in bij beleggen?
Minimaal bedrag: vanaf 500.000 euro 
Jaarlijkse rente: 7% per jaar 
Looptijden: 2, 3 of 4 jaar 
Potentiële winstdeling per project:  25% tot 50% van de netto-projectwinst* 

*Afhankelijk van de gekozen looptijd. De vermelde potentiële winstdelingen zijn maxima en worden bepaald als een percentage op het geleende bedrag. Lees steeds de volledige voorwaarden.

Welk rendement bieden jullie aan bij het Nederlands Vastgoedfonds? 
Wij bieden u de volgende rendementen:
• Een rendement van 5,0% per jaar voor een periode van 5 jaar.

Een langere looptijd is uiteraard ook mogelijk. 

Wat doet het Vastgoedfonds met mijn inleg? 
Het Vastgoedfonds is een stichting met onafhankelijke bestuurders en deskundigen die investeert in leningen aan ervaren vastgoedbeleggers. Om deze leningen mogelijk te maken, trekken wij vermogen aan door vastgoedobligaties uit te geven. Uw inleg is zo’n vastgoedobligatie. U investeert in een vastgoedobligatie van het Nederlands Vastgoedfonds en wordt dan obligatiehouder. U ontvangt een vast rendement op uw investering. Wij financieren enkel courante panden voor ervaren vastgoedbeleggers die de juiste huurovereenkomsten hanteren en stabiele huurders hebben. Zo weet u zeker dat uw geld op een zekere manier geïnvesteerd wordt.

Waarom zou ik kiezen om via jullie te beleggen bij het Vastgoedfonds? 
Als u gaat beleggen wilt u niet voor vervelende verrassingen komen te staan. Wij bieden u die zekerheden en een goed rendement. U verkrijgt namelijk het eerste hypotheekrecht op de door ons gefinancierde woningen. Meer informatie vindt u ook hier: https://vast-rendement.nl/uw-zekerheid/

Hoe zit het met de rente bij beleggen?
De geldlenende partij betaalt rente en dat is het rendement dat u als obligatiehouder ontvangt. Overigens betaalt de geldlenende partij altijd 0,5% meer rente dan uw gekozen vaste rendement. Dit is de vergoeding voor de bestuurders van het fonds.

Wat houdt mijn zekerheid met het eerste hypotheekrecht precies in? 
Wij maken geen gebruik van een banklening, waardoor het vastgoed fungeert als uw onderpand. Hierdoor ligt het eerste hypotheekrecht, via de stichting, bij u. U krijgt hierdoor dezelfde zekerheid op de terugbetaling van uw inleg die een bank normaal gesproken heeft als een hypotheek wordt verstrekt. 

Heb ik ook pandrecht bij beleggen?
U verkrijgt een pandrecht op de huur. Daarnaast dienen de panden ook verplicht te zijn verzekerd. De stichting heeft het recht op de uitkering in geval van bijvoorbeeld brand. 

Kan ik beter zelf investeren in vastgoed of investeren via een vastgoedobligatie?
U kunt kiezen om zelf vastgoed aan te kopen, maar hier moet u er dan wel rekening mee houden dat dit een hoge investering vergt en ook verplichtingen met zich meebrengt, zoals onderhoud. Het is daarom belangrijk om na te gaan of dit bij u past.

Met minder risico kunt u ervoor kiezen om te investeren in een vastgoedobligatie. Uw geld wordt dan geïnvesteerd door professionals die thuis zijn in de vastgoedwereld.

Wat biedt de stichting mij precies aan bij het beleggen?
De stichting koopt geen beleggingspanden. Wat de stichting doet, is onder strikte voorwaarden een lening of hypotheek verstrekken aan ervaren vastgoedbeleggers. Het beleggingspand van de vastgoedbelegger is dus het onderpand van de hypotheek. Naast dit hypotheekrecht wordt er een zekerheid verkregen vanuit het huurcontract, doordat de huurstroom wordt verpand.

Heb ik als obligatiehouder te maken met kosten? 
U als obligatiehouder hebt geen kosten. Uw rendement wordt daarom netto voldaan en u ontvangt dit per kwartaal achteraf.

Wat is het minimale investeringsbedrag bij het Nederlands Vastgoedfonds? 
Het minimum investeringsbedrag bij het Nederlands Vastgoedfonds betreft €10.000,-. De obligatie die wordt uitgegeven, valt onder de vrijstelling van de AFM en de grootte bedraagt maximaal €4.950.000,-. Voor stortingen tussen de €100.000,- en de €3.000.000,- bieden wij maatwerkoplossingen.

Beheer
Hoe helpen jullie met het vinden van een betrouwbare huurder? 
Om u te helpen met het vinden van een betrouwbare huurder screenen wij op kredietwaardigheid en antecedenten en controleren wij (internationale) legitimatiebewijzen door een landelijke samenwerking. 

Hoe werkt het met jullie huurovereenkomsten?
Wij hebben een eigen juridische afdeling en maken waterdichte huurovereenkomsten op maat. U kunt bij ons rekenen op eerlijke en transparante dienstverlening.

Onze professionele verhuurmakelaars kennen de markt en kunnen snel schakelen. Financieel beheer (basis) of compleet beheer, wij ontzorgen u op maat. Uw box 3 belegging is bij ons in veilige handen. 

Wat houdt commercieel beheer precies in?
Commercieel beheer betekent vaak anticiperen op veranderende marktomstandigheden, het targetten van verschillende doelgroepen en het goed in de markt zetten van uw verhuurobject(en). Speciaal voor verhuurders die nu onvoldoende rendement maken op hun portefeuille, kunnen onze specialisten u behulpzaam zijn om snel tot een beter resultaat te komen. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/commercieel-beheer/

Waar bestaat jullie pakket Beheer precies uit bij commercieel beheer?
Ons pakket Beheer bij commercieel beheer bestaat uit: het adverteren van de woning, begeleiding bij bezichtigingen, screening van potentiële huurders, het juridisch ondersteunen bij het opmaken van de huurovereenkomst, huurders aansluiten op gas/water/elektra, en het maken van in- en uitcheck rapportages. 

Wat kunnen jullie bij financieel beheer voor ons betekenen?
Bij financieel beheer nemen wij alle voorkomende vragen op ons en wij zijn het aanspreekpunt voor uw huurders. Wij bieden u financiële zekerheid en overzicht in uw administratieve verplichtingen, wij bewaken en signaleren eventuele betalingsachterstanden, wij zijn een juridische back-up, wij waarborgen de administratie, wij bieden u een financieel overzicht en zorgen voor de servicekosten van de administratie. Meer informate vindt u ook hier: https://www.estade.nl/financieel-beheer/

Hoe kunt u precies helpen met de financiële zekerheid en het overzicht in de administratieve verplichtingen?
Wij voeren uw administratie en rapporteren uit, zodat u een financieel verantwoord beheer kunt voeren. Wij zorgen voor de inning van de verschuldigde huur en servicekosten middels automatische incasso. De gewenste jaarlijkse huurverhogingen en de nodige aanpassingen in het huurcontract voeren wij voor u door.

Hoe kunt u precies helpen met het bewaken en signaleren van eventuele betalingsachterstanden?
Door een secuur debiteurenbeheer kunnen wij snel en proactief handelen. We gaan zelfs zo ver dat wij het incassotraject voor onze rekening nemen totdat het dossier uit handen wordt gegeven.

Hoe kan u precies helpen als juridische back-up?
Wij helpen u met alle voorkomende incassoproblemen. Bij rendabele huurinkomsten adviseren wij u over marktconforme huurprijzen en bij dreigende leegstand coördineren wij in overleg met u de best passende maatregelen.

Hoe kunt u precies helpen met het waarborgen van de administratie?
Deze garantiebetaling beheren wij en wij dragen zorg voor de verrekening met de huurbetaling bij vertrekkende huurders met behulp van de opgestelde inspectierapporten.

In hoeverre waarborgen jullie een financieel overzicht? 
Maandelijks verstrekken wij aan u een helder huuroverzicht. Dit huuroverzicht bevat een gedetailleerd overzicht van de gedane uitgaven en de ingekomen huurpenningen, alsmede een overzicht van de eventuele huurachterstanden.

Hoe zorgen jullie voor de administratie van de servicekosten?
De leveringen en diensten benoemd in de huurovereenkomst dienen jaarlijks verrekend te worden. Wij verzorgen de ‘afrekening servicekosten’ en wij stellen het nieuwe voorstel op. 

Waar bestaat jullie pakket Beheer precies uit bij financieel beheer?
Ons pakket beheer bij financieel beheer bestaat verder uit: het innen en administreren van de door de huurder verschuldigde huurpenningen, het signaleren, registreren en bewaken van eventuele optredende achterstanden, het voeren van noodzakelijke correspondentie als beheerder en wij zijn het aanspreekpunt omtrent financiële zaken. 

Waar vind ik de inlog voor vastgoedbeheer?
Voor vastgoedbeheer kunt u hier inloggen: https://www.estade.nl/login-vastgoedbeheer/

Waar vind ik de inlog voor investeerders?
U kunt hier inloggen als investeerder: https://www.estade.nl/inloggen-investeerder/

Waarvoor kan ik bij u terecht qua technisch beheer? 
Estade kan u van advies voorzien en de werkzaamheden voor u uitvoeren: de gehele coördinatie van klein tot groot onderhoud. Wij kunnen de 1ste lijn technische onderhoudszaken voor u ondervangen. Hierdoor heeft u als verhuurder geen omkijken hiernaar en jaarlijks bespreken wij uw wensen rondom het onderhoud. Onze kracht is de non-stop aandacht, het gehele jaar door. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/technisch-beheer/

Wat  houdt het technisch beheer precies in?
Het technisch beheer van uw verhuurobject houdt in dat u geen omkijken meer heeft naar alle technische problemen van uw verhuurobject. 

Welke leveranciers worden ingezet bij technische klachten? 
Als opdrachtgever bepaalt u of wij uw eigen leveranciers inzetten voor technische klachten of dat u het gemak van onze technische dienst wenst. Elke opdracht wordt voorafgaand aan de uitvoering door u goedgekeurd.

Waarom zou ik Estade inschakelen voor technisch beheer?
Onze landelijke inzet resulteert in een sterke inkoopkracht op alle landelijke leveranciers. Wij beoordelen samen met u met regelmaat de lopende contracten met de leveranciers en houden de leveranciers scherp in hun dienstverlening. Verders coördineren wij voor u alle schadeaangelegenheden welke onder de dekking van uw verzekeringspolis(sen) vallen. Daarnaast houden we regelmatig een oogje in het zeil op de algemene staat van het pand. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/technisch-beheer/

Waar bestaat jullie pakket beheer uit bij technisch beheer? 
Ons pakket beheer bij technisch beheer bestaat verder uit: het behandelen van serviceaanvragen en technische meldingen van huurders, het fungeren als eerste aanspreekpunt voor huurders inzake onderhouds- en/of herstelwerkzaamheden, en het toezicht houden op de dagelijkse gang van zaken en de correcte uitvoering van servicewerkzaamheden. 

Wat houdt “aftoppingsgrens” precies in?
De ‘aftoppingsgrens’ is een begrip uit de huurtoeslag. Als uw huurprijs hoger is dan deze grens wordt uw huurtoeslag 'afgetopt' ofwel verlaagd. Meer informatie vindt u ook hier: https://www.estade.nl/vastgoedbeheer/aftoppingsgrens/

Wat betekent het voor de portemonnee van huurders als hun maandhuur hoger is -of wordt- dan deze grens?
Ieder huishouden met recht op huurtoeslag betaalt hoe dan ook een deel van de huurprijs zelf.  Het (inkomensafhankelijke) bedrag dat ieder huishouden met toeslag zelf moet betalen heet ´basishuur´.  Over het deel van de huurprijs dat tussen de basishuur en de aftoppingsgrens valt is huurtoeslag mogelijk. Over het eerste stukje (tot de kwaliteitskortingsgrens) krijgt u 100% toeslag, over het tweede stukje (tot de aftoppingsgrens) 65%. Ligt de huurprijs boven de aftoppingsgrens dan moet u een groot deel van de huurprijs zelf betalen. De aftoppingsgrens wordt ieder jaar door de overheid vastgesteld.

Wanneer geldt de lage aftoppingsgrens? 
De lage aftoppingsgrens geldt voor 1-persoonshuishoudens en voor 2-persoonshuishoudens.

Wanneer geldt de hoge aftoppingsgrens? 
De hoge aftoppingsgrens is van toepassing op huishoudens van 3 of meer personen.

Wat gebeurt er als de huurprijs door de jaarlijkse huurverhoging boven de aftoppingsgrens raakt? 
Huurtoeslagontvangers behouden hun recht op toeslag. Zij gaan er in besteedbaar inkomen wel op achteruit als hun huur boven de aftoppingsgrens terecht komt. Over het deel van de huurprijs dat boven de aftoppingsgrens ligt, krijgen meerpersoonshuishoudens tot de AOW-leeftijd géén toeslag. Dat deel van de huur moeten zij volledig zelf betalen. Is het huishouden alleenstaand, AOW-gerechtigd of gehandicapt, dan is er nog toeslag mogelijk voor het deel van de huur dat boven de aftoppingsgrens ligt.  Dat deel van de huurprijs wordt dan voor 40% vergoed.

Wat is het bedrag van de aftoppingsgrens in 2022? 
Hoog: € 678,66
Dit is geldig in 2022 en zal per 1-1-2023 wijzigen. 

Hoe kan Estade helpen met de VvE?
Wij kunnen u helpen met specialistische VvE diensten zoals Bestuurlijk, Financieel of Technisch beheer, wij kunnen een meerjaren onderhoudsprognose verzorgen, het 24/7 storingsonderhoud of de verduurzaming. Dit heeft een financieel voordeel door collectieve inkoop. Ook bieden wij u een passende verzekering voor uw VvE. 

Projectontwikkeling/Management in bouwen
Kan ik bij jullie terecht voor bouwadvies?
Wij geven u advies in iedere fase van uw (nieuw)bouwproject: van de ontwikkeling en uitvoering tot aan de oplevering. Dit doen wij voor zowel bedrijven als voor particulieren. 

Hoe kunnen jullie mij precies helpen met bouwadvies?
U kunt bij ons terecht voor vragen over een offerte, advies om het reken- en papierwerk, vergunningen of verklaringen ,of als u zoekt naar iemand die een bouwkundige inspectie voor u kan uitvoeren. Wij splitsen onze dienstverlening op in 3 fasen, die onderdeel uitmaken van ieder bouwproces: de ontwikkeling, de uitvoering en de oplevering. Een gedeelte van onze dienstverlening komt u zelfs in meerdere fasen van pas.

Hoe kunnen jullie mij tijdens de ontwikkeling helpen met bouwadvies?
Tijdens de ontwikkel- of ontwerpfase krijgt u te maken met financiële, technische en juridische vraagstukken. U wilt de risico’s vaststellen en de kansen benutten. Het kostenplaatje en de praktische uitvoerbaarheid ontmoeten elkaar vaak ergens in het midden. Voor onafhankelijk advies kunt u dan altijd contact met ons opnemen. 

Kunnen jullie helpen met juridische ondersteuning?
Wij kunnen u ook helpen met juridische ondersteuning.